مزایای پلیمرهای امولسیونی برای سقف های الاستومری

شرکت‌هایی که پوشش‌های سقف را طراحی می‌کنند، هنگام فرمول‌بندی پوششی که می‌تواند در برابر قرار گرفتن دائمی در معرض نور خورشید، نوسانات شدید دما و آسیب آب مقاومت کند، در نبرد دائمی با عناصر هستند.

شرکت‌های سقف‌سازی با گرفتن دانش از سایر صنایع، در طول تاریخ سعی کرده‌اند از رنگ‌های آب منازل و درزبندی برای محافظت از سقف‌ها استفاده کنند. تا دهه 1970 بود که پوشش های الاستومری سقف برای محافظت ویژه سقف ها در برابر عناصر ایجاد شد. بسیاری از پوشش های سقف الاستومری موجود در بازار با امولسیون های اکریلیک و استایرن-اکریلیک بر پایه آب فرموله می شوند که ویژگی های عملکردی خاص مورد نیاز را اضافه می کنند.

پوشش الاستومری سقف چیست؟

پوشش سقف الاستومری مایعی است که شباهت زیادی به رنگ خانه دارد و می‌توان آن را روی سقف‌های تازه نصب شده و سقف‌های قبلی اسپری یا رول کرد. سقف باید صاف یا کم شیب، خشک باشد و در محدوده دمایی 41 تا 95 درجه فارنهایت (5 تا 35 درجه سانتیگراد) اعمال شود.

در حالی که ظاهر آن بسیار شبیه رنگ خانه است و ویسکوزیته یکسانی دارد، خواص عملکرد پوشش سقف الاستومری کاملاً متفاوت از رنگ خانه است. یکی از تفاوت های عمده این است که پوشش های الاستومری سقف ، همانطور که از نام آن پیداست، کشسان تر هستند که به پوشش قابلیت انبساط و انقباض را می دهد. این تطبیق پذیری می تواند آن را در طول تغییرات دما بسیار بادوام کند زیرا در گرما منبسط می شود و در سرما منقبض می شود، به این معنی که احتمال ترک خوردن یا شکستن آن در هنگام تغییر دما کمتر است.

تفاوت عمده دیگر این است که پوشش های الاستومری سقف در فیلم های ضخیم تر از رنگ خانه اعمال می شود. یک لایه رنگ خانه دارای ضخامت لایه خشک 3 میل خشک است در حالی که کاربردهای سقف الاستومری معمولاً دارای ضخامت لایه خشک 18 تا 20 میل خشک هستند و لایه های با کیفیت بالا می توانند تا 30 میل خشک باشند.

با پکیج پلی الکترولیت آشنا شوید…

پوشش الاستومری سقف چه الزامات عملکردی باید داشته باشد؟

دارای پوشش بام الاستومری. jpgیکی از مهمترین ملزومات پوشش الاستومری سقف این است که به دوام بیرونی عالی نیاز دارند. علاوه بر تغییرات دما و عناصر طبیعی مانند برف و باران، سقف ها نیز می توانند تحت تأثیر نوسانات رطوبت، انبساط لرزه ای، بالا آمدن باد و ارتعاشات ساختمان قرار گیرند. علاوه بر این، پشت بام ها نیز باید بتوانند با ترافیک گاه به گاه پا مقابله کنند. برای رسیدگی به همه این متغیرهای منحصر به فرد، پوشش های الاستومری سقف باید انعطاف پذیر و در عین حال بادوام باشند.

یکی دیگر از نیازهایی که برای پوشش های الاستومری سقف مهم است، بازتاب اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش است. پوشش‌های الاستومری سقف اغلب دارای رنگدانه‌های سفید یا روشن هستند تا میزان تابش خورشیدی را به حداکثر برسانند و پوشش‌های با کارایی بالا 80 درصد یا بیشتر از تابش خورشید را منعکس می‌کنند. انعکاس پوشش به خنک نگه داشتن ساختمان کمک می کند که می تواند هزینه های انرژی را کاهش دهد. به دلیل این نیاز، پوشش های الاستومری سقف نیز به مقاومت عالی در جذب کثیفی نیاز دارند تا پوشش را سفید نگه دارند. هر زمان که کثیفی انباشته شود، اثرات خنک کنندگی پوشش کاهش می یابد.

انتخاب یک پلیمر امولسیونی بر پایه آب برای پوشش سقف الاستومری

بسیاری از پوشش های الاستومری سقف با تمام پلیمرهای امولسیونی بر پایه آب اکریلیک یا استایرن-اکریلیک فرموله می شوند. امولسیون 100% اکریلیک یا استایرن-اکریلیک مزایای متعددی را برای کمک به فرمول نویسان برای توسعه پوشش های سقف الاستومری با کارایی بالا ارائه می دهد.

پلیمرهای امولسیونی می توانند پوشش سقف را با چسبندگی بهتر به انواع زیرلایه ها، انعطاف پذیری در دمای پایین، مقاومت در برابر پارگی، حداقل جذب آب و مقاومت در برابر جذب کثیفی فراهم کنند.

طراحی سقف مقاوم و بادوام

پلیمرهای امولسیونی مبتنی بر آب برای الاستومرهای طراحی شده سفارشی برای کاربردهای سقف ایده آل هستند. Mallard Creek Polymers طیف وسیعی از پوشش‌های سقف پلیمری امولسیونی را برای کاربردهای سقف سفید تولید می‌کند، از جمله پلیمر امولسیون تمام اکریلیک Rovene® 6120 و امولسیون‌های استایرن-اکریلیک Rovene® 6119، 6121 و 6124. ما همچنین طیف وسیعی از محصولات مبتنی بر استایرن بوتادین را برای پرایمرهای سقف ارائه می دهیم.

Rovene® 6120 مطابق با استانداردهای ASTM 6083 نوع I، “مشخصات استاندارد برای پوشش مایع اکریلیک کاربردی مورد استفاده در بام” است. این برای کمک به پیمانکاران و مهندسان ایجاد شده است که محصولات پوشش سقف اکریلیک را تشخیص دهند. این استاندارد مستلزم آن است که مواد پوششی خواص فیزیکی و شیمیایی خود را تا -26 درجه فارنهایت (32.2- درجه) برای محصولات نوع I و -10 درجه فارنهایت (23- درجه سانتیگراد) برای محصولات نوع II حفظ کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امولسیون های اکریلیک اکریلیک و استایرن مبتنی بر آب برای بازار پوشش سقف الاستومری، لطفاً از صفحه برنامه های ما دیدن کنید .